30 Mart 2012 Cuma

kıvırcık sever

Dün akşam esti spora da gidemeyince kendimi kuaförde buldum..
saçlarımı uzatmaya çalıştığım için sadece uçlarından kestirip biraz kat verdirdim.
Kuafördeyken aradılar bizimki ben yoldan arayınca hemen geliyorum diye heyecanlanmıs dayanamamış, neyse sacıma fön çektirdim gittim eve. Tuna açtı kapıyı beni görünce neden kuaföre gittinnnn diye ağzında birşeyler geveledi sonra yaklaşık iki saat boyunca beni gördükçe uff biğenmedimmmm, git anne kuafore kıvırcık yapsınlar sacını diyip yüzünü buruşturdu.
Kıvırcık seviyormus kuzum benim düz sac sevmiyormuş :))

28 Mart 2012 Çarşamba

dolaylı yoldan

Pazar sabahı Tuna bugun benim dogum günüm diye uyandı, aklına nerden geldi biz de bilemedik ama TunaCım yanımıza gel biraz daha yatalım dediğimde ama anne bugün benim doğum günüm yatamam dedi..
Cumartesi akşamı teyzesinin bizde kaldığını unutmuş olacakki hatırlayınca biranda gözünde bir  ışık parladı hadi kankamı uyandıralım dedi.
koşturarak gittik salona giriverdi teyzesinin yanına aldı eline resim defterini boyalarını aralarında geçen diyalog;
Tuna: ben kepçe çizicem
Sinem: çiz bakalım
Tuna: ama büyük kepçe çizmek istiyorum
Sinem: tamam
Tuna: amaa almak da istiyorum
Sinem: hımm :) al o zaman Tunacım
Tuna: mırık bir ifadeye ama nasıl alıımmm
oyuncakcı da varrr

Taktı bu aralar büyük kepçeye, ne zaman dışarı çıksak büyük kepçe büyük kepçe, iki hafta önce annemler bizdeyken çevredeki tüm oyuncakçıları aratmıs dedesine ama bulamamıslar traktör alıp gelmişler eve.
Evde zaten her türlü insaat malzemesi var, beton arabası, çeşitli kamyonlar, boy boy kepçe, vinç, traktör, silindir ama aklı büyük kepçede :))

23 Mart 2012 Cuma

Düne devam

Dün akşam yatmaya hazırlanıyoruz süt ısıtıyoruz Tuna'ya mutfakta birden bana "anne sen sigara içiyor musun?" diye sordu.
hayır içmiyorum dedim sonra sırayla herkesi sordu baba?, babaanne? dede? anneanne?..anneanneye kadar cevaplar hayırdı içim burularak anneanneye evet dedim :( ama sigara çok kötü birsey dedim Tuna da hemen arkamdan ekledi evet anne hasta oluyosun sonra..

Bu aralar aksamki kitap okuma seansımıza Müzisyen İnek Sırma kitabıyla başlıyoruz Tuna'nın kitaba verdiği isimse Mısır :) anne Mısır'ı oku önce diyor :))

Tursu sevdasından daha önce bahsetmiş miydim peki?? Salatalık turşusu son iki-üç ayın gözdesi, hemen hemen her akşam özellikle babası biber turşusu aldıysa Tuna da mutlaka aynı babası gibi turşusunu tabağının kenarına koyuyor ve yemek aralarında bir ısırık alıp tekrar tabağın kenarına yerleştiriyor!!

Geçen akşam da aramızda şöyle bir konusma geçti;
Farkettim ki Tuna  geçen gün aldığım zıp zıp plates topuyla  hiç oynamıyor. Tuna bu topu bana aldırdın hiç oynamıyorsun neden diye sordum.. bana ama anne anneannemle dedemi çok seviyorum gibi birşeyler söyledi, bunun anneannen ve dedenle ne alakası var Tunacım dedim, durdu durdu biraz sonra anne bir daha sorsana bana neden oynamıyorum diye dedi.. :))

22 Mart 2012 Perşembe

yeni incilerimiz

Hep yazıcam yazıcam diyorum ama Tuna üstüste bombalar patlattığı için bir türlü yakalayamıyorum.
Her konuda söyleyecek sözü var.
Bir kere bizim evde çizgi film yok onun adı çizgi ilim :) Dün akşam kapıdan girdim atladı üstüme üzgün bir ifadeyle anne prensesi kaçırdılar dedi dudak büktü sonra neşeli ve heyecanlı bir şekilde ama kalican kurtardıııı diye bağırdı :) Kalican da keloğlan oluyor.. Her ne kadar Disney Channel hayranı olsa da TRT1'i de ihmal etmiyor ben TV izlemesinden yana değilim ama büyüdükçe hiç izlememesi gibi bir durum da söz konusu olamıyor maalesef biz de elimizden geldiğince sınırlı olarak izlemesine izin veriyoruz. Çizgi filmleri beraber izlediğimizden ben artık hepsinin şarkısını ezberledim ee izlerken de söylemek hoşuma gidiyor ama yok bizimki izin vermiyor anne sen söyleme onlar söylesin diye her seferinde ağzımı kapatıyor.

Dün babaannesine kahvaltıdan sonra annem ilacımı içirmeyi unuttu demiş sen içir; babaanne aradı evet dedim doğru soylüyor omega3'ü gece vermeye unuttum..Böyle şeyleri asla atlamıyor..Bir de yemeklerdeki yeni takıntısı hardal; hardalın kendisinin olduğunu söyluyor ve her yemekte mutlaka sofraya getiriyor, kullanırken Tuna'dan izin alıyoruz. Geçen gün öğle yemeğinde bu benim babaanne ben bundan yemeğime koyuyorum demiş kadıncağız da beni aradı böyle böyle diyor koyalım mı diye :)

Haftasonları mutlaka kankasına gidilecek; gidemeyince tutturmuyor ama konusursak hayıyy anne kankama gidicez diyor..Eczanede kıt kıt kes kes yapacakmış, ilaç gönderecekmiş, teyzesiii haberin olsun ilaçların da hepsi Tuna'nınmış..

Şimdilik aklımdakiler bunlar yeni inciler de yolda..

20 Mart 2012 Salı

Bir Dönemi Kapattık

Pazar gunu bizim için yeni bir dönem başladı; yatılı bakıcımızı yolcu ettik..3-4 hafta sonra artık evde çekirdek aile olacağız.
2 yıl uzun bir zaman insan çok çabuk alışıyormuş Iramız giderken bu kadar üzüleceğimi hiç düşünmemiştim. Bayag zor oldu, en çok Tuna üzülecek diye korkuyordum ama daha önceki izinlerinden dolayı alışık şimdi babaannem var izni bitince Ira gelecek diye düşünüyor sanırım sormuyor nerede diye...Bakalım yeni ablasına alışabilecek mi, onu kolaycacık kabullenecek mi??
Umarım herşey yolunda gider..


Dün çok ani bir kararla spora başladım, hedefim ilk 1 ay haftada 3 günü tamamlamak ve Dukan'ın da koruma donemini bu sekilde atlatmak; kimbilir belki bu arada 1-2kg daha veririm.. :)

16 Mart 2012 Cuma

zor zor zorrr

Bu aralar ekstra duygusalım, çok düşünüp, çok yargılıyorum..
Seni bırakıp işe gelmek özellikle de sen uyanıkken çok zor oluyor canım benim..
Seninle ilgili birçok şeyi kaçırıyorum duygusu beni çok üzüyor, haftasonları, akşamları açığı kapatmaya çalıssak da ne kadar basarılıyız bu konuda bilmiyorum..
seni çok çok çok seviyorumm..




bunlar da bu sabah sen beni yolcu ederken..

13 Mart 2012 Salı

süttt süttt

Bu aralar Tuna'nın uyku düzeni yok, geceleri bir türlü uyumak bilmiyor. Anneanne ve dede de bizde ya sürekli bir naz niyaz durumları..Babasına allem ediyor kallem ediyor televizyonu açtırıyor sonra kendisi kapatana kadar biz kapatmayalım diye kumandayı saklıyor yöntemi üstüne oturmak, türlü şirinliklerle kendini sevdiriyor, eğer elimizde herhangi bir iş varsa hemen bizi o işe yönlendiriyor ki televizyona olan ilgimiz azalsın aklınca unutturacak bize:)..televizyonu da kapattıktan sonra mızmız söylenmeye devam ediyor; çok da komiğime gidiyor hem kapatıyor yeter bu kadar diye hem de ağlamaklı söyleniyor ve anneannesine ya da dedesine gidip sarılıyor.
dün akşam tüm bu senoryaları yaşadıktan sonra Tuna'yı yatırdım kitapları okudum artık uyusun diye bekliyorken ilk biberon süt bitti, haydi kalktik ikinci biberonu ısıttık ama şartlı bu son olacaktı, hemen kabul etti tabii evet bu son diye..neyse onu da içti ama gene uyuyamadı başladı anne süt, sütt annee nolursun annecim, süt içmek istiyorum, ben de sürekli Tuna'cım bu son biberondu başka içmiyoruz diye anlasmıstık vs.vs anlatıyorum ama Tuna mütemadiyen insanın için kıyacak sekilde devam ediyor anne sütt, süt içmek istiyorum, ne yapacagım simdi, sütt anneee, neden istediğimi bilmiyorum süt içmek istiyorum diyince ben puhhhhaa diye patladım..yaklasık 1saat bu sekilde mızırdandıktan sonra uyudu ama içimi de eritti, bir yandan yaa çocuk süt istiyor ver gitsin diyorum bir yandan hayır tutarlı ol bastan son diye anlaştın bu kadar direndin biraz daha diren diyorum...
bu süt işini biran once halletmemiz lazım önüne geçemezsek 4-5 biberon devirecek bizim cüce uyumadan önce :)
bu sabah bıraktığımda doğal olarak puh puh uyuyodu kuzum öptüm kokladım bana mısın demedi :)

Geçen haftadan beri anneanne bizde olunca evdeki aktiviteler de hızlandı tabii hergün birşey yapıyorlar Tuna anneannenesine şimdi napıcaz deyip duruyormus bütün gün; hamur yoğurmuşlar geçen gün, sekillendirmişler ertesi günde boyadılar, dün suluboya çalışması vardı bizimki mest olmuş suluboya olayına babası çok güzelmiş bana da ögretir misin dediğinde bu benim işim baba sana öğretemem çok çalışmam lazım demiş :) Çok çalışmam lazım lafı da yeni kelimemiz haftasonu da tutturdu teyzemle eczaneye gidicem ben çalışıcam diye..Eczanede de teyze ilaç satalım çok çalışalım deyip durmuş :)

8 Mart 2012 Perşembe

Tuna'dan yeni bir kod

Bu hafta annemler bizde, bugün kek yaparken annemle aralarında geçen diyaloğu aynen aktarıyorum;
öğle ezanı okunur,

Tuna: aaa anneanne birazdan hava kararacak annem gelecek
Annem: yok Tunacım ama daha aydınlık annenin gelmesine çok var
Tuna: ama ezan okunuyor annem gelecek

Kuzum kendince ezanı da kendine işaret kabul etmiş, saatleri bilmese de bir şekilde geliş gidiş saatlerimizi ayarlıyor..

2 Mart 2012 Cuma

biraz kafası karıştı

Yemekte bir arkadaşımın kızından bahsediyordum; annesinin karnını sevmiş anne karnın biraz büyümüş acaba bebek mi var bebeğimiz olsa ne güzel olurdu ben ona bakardım yemek yedirirdim vs. diye anlatıyormus dedim  Zeki'yle gülüştük. Bizimki de sanırım o sırada kayıttaydı biz farkında değiliz.

Akşam yatıcaz süt ısıtıyoruz Tuna bana anne ben büyüyünce anne olucam dedi :)  ben daha ilk şoku atlatmadan anne karnımda bebek var mı diye sordu:) gülsem mi ne yapsam bilemedim.. Tuna'cım senin karnında bebek olamaz annelerin karnında bebek olur, erkekler baba olur kızlar anne, anneyle baba aynı zaten diyebildim..Bu sefer de anne ben senin karnındaydım nasıl çıktım diye sordu? :))
sen doğdun yanımıza geldin bak simdide kocaman oldun dedim öptüm öptüm kucakladı beni konu kapandı ama sanırım bu konuları  ufak ufak arastırmanın da zamanı geldi..
3yaşında başlıyorlarmış kız-erkek ayrımını yapabilmeye..

Bu gadget'ta bir hata oluştu